LOGO von Michael Evamy
Mit diesem Buch geht der Autor Michael Evamy einen anderen Weg als viele andere "Best Of" Bücher. Das Buch ist keine wilde Sammlung, sondern viel eher eine nüchterne Formanalyse von Logos.
Der Autor scheut nicht, altbekannte Logos zu zeigen, denn es geht schließlich darum, die Formsprache von Logos zu analysieren und zu vergleichen. Durch den Verzicht auf Farbigkeit wird dies noch deutlicher. Nur in den Kapitel-Anfangsseiten werden die Logos gruppiert und farbig dargestellt. Zu jedem Logo steht ein Text, wer dieses entworfen hat, in welchem Zeitraum etc... Das Buch ist unterteilt in 5 Kapitel: Wortmarken und Initialien, typografische Elemente, abstrakte Symbole, darstellende Symbole und Sequenzielle Logo-Familien. Ein tolles Buch. Einziger Schwachpunkt: das relativ kleine handliche Format und die vielen Seiten führen bei der Klebebindung dazu, dass es nicht aufgeschlagen auf der Seite stehen bleibt. Ein Hardcover wäre noch schöner gewesen.
Pressetext von Laurence King;
"The next time you are tempted to design a logo, take a look at this book. Chances are, it has already been done. By raising the bar, this wonderful resource will make better designers of all of us." Michael Bierut of Pentagram Design
The logo bible, this book provides graphic designers with an indispensable reference source for contemporary logo design. More than 1300 logos are grouped according to their focal form, symbol and graphic associations into 75 categories such as crosses, stars, crowns, animals, people, handwritten, illustrative type, etc. To emphasize the visual form of the logos, they are shown predominantly in black and white. Highlight logos are shown in colour.
By sorting a vast, international array of current logotypes ranging from those of small, design-led businesses to global brands in this way, the book offers design consultancies a ready resource to draw upon in the research phase of identity projects. Logos are also indexed alphabetically by name of company/designer and by industrial sector, making it easy to piece together a picture of the state of the identity art in any clients marketplace.
Packed with examples of contemporary logos, grouped according to their visual form
With jacket that folds out into a reference poster
A must for every graphic designer/agency
352 pages
245 x 190 mm
ISBN 1 85669 528 X
paperback
£19.95